Om mig

Jag är en UX-designer med ett starkt intresse för människor, beteenden och det kreativa hantverket bakom digitala lösningar. Med en bakgrund inom socialantropologi och pedagogik drivs jag av att förstå användarnas, och kundens behov, och genom research och insikter förstå vad som faktiskt behöver lösas.

Jag jobbar lösningsfokuserat och i snabba iterationer, grundat i research och med ett öga för detaljer. För mig handlar UX-design om att skapa tillgängliga och användbara produkter som människor vill använda, om och om igen.

Tidigare ansvarade jag för ett skapanderum på en fritidsklubb, där kreativitet och lärande gick hand i hand, vilket är något jag fortfarande bär med mig in i designarbetet.

På fritiden hänger jag med vänner och familj, går på konserter, åker skidor och är fotbollstränare för min sons lag.

Erfarenhet

2023 - pågående

UX/UI-designer för Ghost Post, en digital byrå för postproduktion

  • Research kring målgruppens behov och arbetssätt

  • Konceptuell design av hela användarflödet

  • Wireframes, prototyper och UI-design

  • Löpande UX-iterationer utifrån feedback och tekniska begränsningar

  • Team: 3 utvecklare, 2 projektledare, jag som UX-designer

    Länk till webbplatsen hittar du här

Utbildning UX

2023 - 2025

UX Design - KYH Yrkeshögskola

  • Användarcentrerad design

  • Process och metod inom UX

  • UX Research och planering

  • Affärsmannaskkap

  • Kommunikation och planering

  • UI och prototypdesign

  • Test och Utvärdering

  • LIA-praktik & Examensarbete

Oktober 2024 – Maj 2025

LIA-praktik & examensarbete – Trafikförvaltningen (SL), Stockholm

ERFARENHET LIA-PRAKTIKEN
  • SL:s appteam: Deltog i UX/UI-arbetet med fokus på trafikinformation i SL-appen.

  • Researchprojekt: Bidrog i två större projekt

    • Pendelbåtsresenärers upplevelse: Genomförde intervjuer och observationer ombord med syfte att fånga in resenärernas upplevelse och identifiera möjliga förbättringsområden. Projektet var inom ramen för tjänstedesign.

    • Konceptuell research: Intervjuade resenärer och intressenter för att utforska behov inför en möjlig ny tjänst.

ERFARENHET EXAMENSARBETET
  • Examensarbete: Genomförde en tillgänglighetsgranskning av Färdtjänstens nylanserade webbgränssnitt med fokus på personer med synnedsättning.

  • Projektet inkluderade användartester och analys för att identifiera styrkor och förbättringsområden ur ett tillgänglighetsperspektiv, i samarbete med en representant från Synskadades Riksförbund.

  • Tidsperiod: 5 veckor